Hur fotar man vattenbilder?

Jag har fått en fråga om hur jag fotade mina vattenbilder:
Som denna. Jag tänkte bara enkelt och snabbt visa hur jag tog bilderna, det är väldigt lätt faktiskt (i alla fall sättet jag gör på). Du gör det nog lättast i handfatet på toaletten ;)

1. Om du vill ha en bakgrund så som jag så börja med att leta upp ett färgat papper i den färgen du vill ha och vik det på mitten. Placera pappret i handfatet, någonstans du vill ha det. Jag gjorde så här:

Jag vek pappret igen och satte det så här.


2. Nu ska du sätta på vattnet. Det är inget konstigt, bara sätt på vattnet så du får en lagom "tjock" stråle vatten. Låt det rinna ett tag innan du tar kortet så det samlas lite vatten på det röda pappret, då blir det mer effekt när strålen rinner och du knäpper kortet. När jag tar kortet har jag inställningen Närbild. Det blir nog bäst bild och skärpa då.

3. Resultatet då...Ja, det blir helt enkelt så som på första bilden att vattnet formas och "fryser fast" eller vad man ska kalla det.

Hoppas ni förstod och som ni ser så är det inte så svårt, tänkt bara på att inte strålen blir för "tjock" så att det sprutar för mycket vatten eller för lite. Har ni några frågor är det bara att kommentera :D
Puss&Kram♥

Kommentarer
Postat av: Ida

Cool blogg med coola bilder :D

2010-12-25 @ 20:12:14
URL: http://idahtt.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


RSS 2.0