Fototips - Fota Bokeh

.




SVAR: För det första vill jag bara säga att jag berättar om Bokeh här i detta inlägget och om suddig bakgrund i ett annat för då blir det lättare att läsa och så.

Men om du nu vill ta Bokeh bilder så ställer du in kameran på MF (manuell fokus) som du hittar på objektivet och sen får du hitta något bra att ta bilden på och i mitt fall tog jag bild på mina smycken:

.

Det gäller att komma riktigt nära för att få dessa ringar som kallas Bokeh. Här är några exempel på olika bokeh bilder jag har tagit:

Här har jag fotat vattenroppar




och här har jag fotat en lampa ;) Så man får testa sig fram helt enkelt!
Lycka Till! ♥



P.S Som jag har sagt innan! Läs mina små regler innan ni kommenterar, där det bland annat står att man inte ska kommentera anonym om man vill ha ett svar! Denna gången var jag lite snäll eftersom det kanske finns fler som vill veta!



Kommentarer

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


RSS 2.0