Bloggdesign - Olika skuggor

Jag tänkte nu berätta hur man kan få skuggor lite överallt på bloggen. Dock är detta det lättaste (som jag vet i alla fall) så därför finns det vissa nackdelar, men annars måste man nämligen hålla på med bilder m.m. Vilket kanske blir lite svårt för er nybörjare. Så detta är perfekt om man vill piffa upp sin blogg lite ;)






Skugga bakom menyn:

Denna skuggan syns bara i Mozilla Firefox (kan även synas i google chrome och safari som den har gjort för mig nu ett tag men det är tveksamt).

-Klistra in denna kodsnutten längst ner i kodavsnittet #side i stilmallen:

-moz-box-shadow:0px 0px 15px #888;
box-shadow: 0px 0px 15px #888;
-moz-box-shadow:0px 0px 15px #888;
box-shadow: 0px 0px 15px #888;





Skugga bakom "content" (där du skriver inläggen):

Denna skuggan syns också bara i Mozilla Firefox (kan även synas i google chrome och safari som den har gjort för mig nu ett tag men det är tveksamt).

-Klistra in denna kodsnutten längst ner i kodavsnittet #content i stilmallen:

-moz-box-shadow:0px 0px 15px #888;
box-shadow: 0px 0px 15px #888;
-moz-box-shadow:0px 0px 15px #888;
box-shadow: 0px 0px 15px #888;




Skugga bakom texten i inläggsrubriken:

Denna skuggan syns inte i Internet Explorer men ska fungera i de flesta andra webbläsare.

-Klistra in denna kodsnutten längst ner i kodavsnittet /**Entry Headers**/ (h3) i stilmallen:
text-shadow: #666666 1px 2px 2px;




Skugga bakom texten i menyrubrikerna:

Denna skuggan syns inte heller i Internet exploerer men ska fungera i de flesta andra webbläsare.

-Klistra in denna kodsnutten längst ner i kodavsnittet .navheader i stilmallen:
text-shadow: #666666 1px 2px 2px;




Kommentarer
Postat av: izabella

Vilken söt blogg !!

2011-03-14 @ 20:02:51
URL: http://izabellaodenmarck.blogg.se/
Postat av: jnandbh/emelie

sv: jag tror att jag har berättat det mesta faktiskt .

2011-03-14 @ 20:17:26
URL: http://jnandbh.blogg.se/
Postat av: Ebba

Superbra tips! Det enda tipset jag sett där man inte behöver göra något i photoshop! :) Tack!

2011-04-30 @ 15:54:55
URL: http://ebbalovisafilippa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


RSS 2.0