Havregrynsgröt

1 portion:

1 dl havregryn
1½ dl vatten (kanske lite mer)
½ dl mjölk
½ krm salt

Häll ner allt i en kastrull med lock och vänta på att det ska koka upp. Låt det sedan puttra lite lätt under omrörning på låg värme i 3 minuter. Klart!

När jag kom hem från skolan idag gjorde jag lite havregrynsgröt vilket jag tycker är väldigt gott att ha som mellanmål men även frukost. Lätt att äta på morgonen och så ;) Det går ju ganska snabbt och enkelt att göra med! Något jag rekomenderar i alla fall. Fast jag kanske är ganska ensam om detta?♥

Kommentarer
Postat av: sabbi

haha, nej:P

2011-05-18 @ 16:11:10
Postat av: molly

Nej :P ;) Men vi måste ju träffas snart för jag måste berätta lite mer om arabien :P

2011-05-18 @ 16:41:34
URL: http://mollyz.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


RSS 2.0